2018. december 19. szerda

Biztonság II.

Biztonság 2
írta: Totalcar

Ford Escort (1999)

2001. augusztus 7., kedd 11:22


Az 1995-ös Escortot az első tesztek alapján a Ford bizonyos pontokon áttervezte szerkezetileg, az alábbi tulajdonságok az 1999-ben újratesztelt autóra érvényesek.


Teszteredmények:

Frontális 3(19%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 14(41%)


A frontális ütközésben a karosszéria instabillá vált, a keletkezett gyűrődésekből a tesztelők komoly problémákra következtettek. A lábtér oldalsó részén megtört a karosszéria a küszöb mellett, így a sofőr lábát a környéken lévő fémszerkezetek súlyos, akár végzetes sérülésekkel fenyegették. Ehhez hozzájött még, hogy a kormányoszlopon sem helyeztek el energiaelnyelő borítást, ami a combokat a nagyobb ütődésektől megvédhetné. A fékpedál hátramozdulása a lábfejet veszélyeztette, a mellkason mért terhelést pedig magasnak minősítették. Az újratervezett Escort már jobban vette az oldalsó ütköztetést, mint elődje, de a sofőr mellkasát túl magas erőhatás érte. 

A tesztelt gyermekülések megfelelő teljesítményt nyújtottak. Az autó igazán jó a gázolások tekintetében volt, majdnem megcsípte az eddig csak jóval modernebb autók által elért háromcsillagos minősítést. Széria biztonsági felszerelései a vezetőoldali légzsák, előfeszítős elülső biztonsági övek és a szervokormány.
 

0/5 : Nincs értékelve