2019. december 08. vasárnap

Motor hőmérséklet jeladó (ECT)

Motor Hőmérséklet Jeladó azaz Engine Coolant Temperature Sensor (ECT)

A szenzor a motorblok mögött hátul helyezkedik el az 1.4 CVH motorban. Sajnos elég nehéz megközelíteni, akna vagy megemelés nélkül. A hőmérséklet függvényében változtatja ellenállását és ezáltal az ECU más feszültséget kap. Az ECT szenzor a 3. helyen áll az EFI rendszer fontossági sorrendjében. Létfontosságú a helyes keverékképzésben. Ugye a levegő a legnagyobb változó a rendszerben, ennek mennyisége és hőmérséklete igen gyorsan képes változni. Azonban ez még nem elég, mert ugye nem mindegy, hogy hideg a motor, vagy már üzemmeleg. (hideg motor esetén az üzemanyagfelhő befecskendezéskor hozzátapad a henger falához és lefolyik, ezért több benzinre van szükség) Hibajelenségek közé tartotik, az emelt alapjárat, magas fogyasztással párosítva, nehézkes hideg- melegindítás, nyugtalan alapjárat, gyújtási zavarok alapjáraton, gyorsuláskor torpanások, gyenge motor, magas vagy alacsony CO.

 

Ford Ect

Az elektronika ellenőrzése :

Az érzékelő működése viszonylag egyszerűen ellenőrizhető, csak ellenállást kell mérni a két lábán és össze kell hasonlítani a referencia értékekkel. Itt jön a neheze, biztosítanunk kell a megfelelő hőmérsékletet. Én úgy csináltam, hogy fogtam egy mezei hőmérőt és egy tál vizet. Beállítottam a kívánt hőfokot és belemártottam az érzékelőt. Az értékek kb. hasonlóak voltak. (Legalább ez jó az autómon smiley_blink

  • 20 °C = 38000 Ohm
  • 40 °C = 16000 Ohm
  • 60 °C = 7500   Ohm
  • 80 °C = 3800   Ohm

(1.4 CVH)

 

  • 0 °C = 95000   Ohm
  • 10 °C = 66000 Ohm
  • 20 °C = 38000 Ohm
  • 30 °C = 27000 Ohm
  • 40 °C = 16000 Ohm
  • 50 °C = 12000 Ohm
  • 60 °C = 7500   Ohm
  • 70 °C = 5600   Ohm
  • 80 °C = 3800   Ohm

(1.6 ZETEC 16V)

Sok sikert!

A fentebb leírtakat mindenki csak saját felelősségére próbálja ki!!


0/5 : Nincs értékelve