2019. december 08. vasárnap

Légtömeg mérő

Légtömegmérő azaz MAF (MASS AIR FLOW) érzékelő

Az érzékelő lényege, hogy a beömlő levegővel arányosan egyenáramot állít elő az ECU (Electronic Control Unit - Motorvezérlő elektronika) számára. Nélkülözhetetlen szenzor a keverékképzéshez, bár ha lehúzzuk a csatlakozót és úgy közlekedünk, sokszor tünetmentesen jár az autónk és talán még "szebben" is jár a motor, viszont brutálisan meg fog növekedni a fogyasztásunk és csökken a teljesítmény. A műszer "lelke" a benne található két vékony szál, amelyikből az egyik több száz fokon izzik. Gyakorlatilag a feszültség előállításánál az arányt mérjük, ami ahhoz kell, hogy a fűtött száll hőmérséklete megközelítse a másik szál hőmérsékletét magyarul mennyi levegő kell hogy átáramoljon, ahhoz, hogy lehűtse az izzó szálat. Idővel ezek a szálak képesek elkoszolódni, akár egy rossz minőségű levegőszűrő miatt. Ekkor teljesen megváltoznak a feltételek és nagyon sokféle módon mutatkozhat a hiba. pl.: rángatás, túlfogyasztás, teljesítményvesztés, gyorsítási gondok, alapjárat ingadozás periodikusán stb.

A MAF érzékelő, a lábak betűkkel vannak jelölve:

 

Mass Air Flow Maf Sensor Meter For Ford Escort Galaxy Mondeo Puma Scorpio Transit 1 6

A tisztítás menete :

A MAF tisztítása nagyon egyszerű művelet, hozzáférni már nem annyira könnyű. Kettő darab trox csavar fogja ugyan, de valami spéci fajtából. A közepén van egy kiálló kis bütyök. (1.4 CVH) ezért elég nehezen lehet leszedni a fém házról. Nagyon óvatosan emeljük ki, mert a két szál szabadon van és nagyon sérülékeny. Ha még forró, inkább várjunk vele, hamar kihűl! Fémes-szürkés színűnek kéne lennie, mindkettőnek. A két szálat valami olyan tisztítóval kezeljük, ami nem hagy nyomot és nem visz fel felületet a szálra.( Nehogy leégjen) Én alkohollal tisztítottam.

Az elektronika ellenőrzése :

  • Vedd le a gyújtást
  • Húzd le a csatlakozót  a MAF szenzorról
  • Add rá a gyújtást és a csatlakozó 5. lába és a Test között 12V-ot kell mérned.
  • A légtömegmérő 1 és 2 lába között 500-5000 Ohm ellenállás kell legyen.

Megjegyzés: Az 1,6 -os zetec-nél találtam még egy biztosabb ellenőrzési formát, de előbb utána kell még járjak. Ha már minden világos, fel fog kerülni az oldalra .

Még valami, ha úgy döntesz, hogy rövidebb időn belül szervizbe akarsz menni, akkor a művelet után vedd le az aksit kb. 30 percre, hogy a hibakódot, amit akkor produkáltunk, mikor ellenőriztük az egységet, töröljük. Különben még kicseréltetik veled.

Bár tönkretenni nem igen lehet semmit azért mindenki csak saját felelősségére próbálja ki!

 

Jó bütykölést!!!


0/5 : Nincs értékelve